Ολοκλήρωση σεμιναρίου στο εκπαιδευτικό υλικό «Κάπνισμα; Όχι εμείς!»
Ολοκληρώθηκε πρόσφατα το βιωματικό σεμινάριο για εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης από το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Αρκαδίας «Ανέλιξη» σε συνεργασία με τον ΟΚΑΝΑ, τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και τα Σχολεία της Αρκαδίας.
Το σεμινάριο ήταν 12ωρης διάρκειας και βασίστηκε στο καινοτόμο υλικό πρόληψης του καπνίσματος για παιδιά δημοτικού «Κάπνισμα; Όχι εμείς!», το οποίο έχει δημιουργηθεί από τα Κέντρα Πρόληψης (Ελπίδα, Δίκτυο Άλφα, Πυξίδα, Σείριος, Ορφέας και Έκφραση), τον Οργανισμού κατά των Ναρκωτικών (ΟΚΑΝΑ), το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης και Πληροφόρησης για τα Ναρκωτικά (ΕΠΙΨΥ-ΕΚΤΕΠΝ), την 4η ΥΠΕ και το ΑΝΘ «Θεαγένειο».
Πρόκειται για ένα ολιστικό, αξιόπιστο και έγκυρο πρόγραμμα πρόληψης του καπνίσματος το οποίο απευθύνεται σε μαθητές Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων του Δημοτικού, συμπεριλαμβάνει εκπαιδευτικούς και γονείς, ενώ παράλληλα στοχεύει στη δημιουργία μιας πολιτικής για την πρόληψη του καπνίσματος στο σχολείο.
Το σεμινάριο παρακολούθησαν εννέα εκπαιδευτικοί από τα σχολεία του Δήμου Τρίπολης, οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να εξοικειωθούν με τη φιλοσοφία και τη μεθοδολογία του υλικού και να εξασκηθούν στην εφαρμογή του ώστε να έχουν την δυνατότητα να το υλοποιήσουν στις τάξεις τους με την δική μας υποστήριξη.
Συντονίστριες:
Τραχανά Φωτεινή, Κοινωνιολόγος,
Ευαγγελία Πράσινου, Κοινωνική Λειτουργός.
Πρόγραμμα πρόληψης «Συναισθήματα: Αναγνώριση και έκφραση» σε μαθητές του 5ου Δημοτικού Σχολείου Τρίπολης
Το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Αρκαδίας «Ανέλιξη», σε συνεργασία με τον ΟΚΑΝΑ και το 5ο Δημοτικό Σχολείο Τρίπολης, υλοποίησε πρόγραμμα πρόληψης για την αναγνώριση και έκφραση συναισθημάτων στους μαθητές των δύο τμημάτων της ΣΤ΄ τάξης.
Πιο συγκεκριμένα πραγματοποιήθηκαν δύο προγράμματα, διάρκειας 4 δίωρων εβδομαδιαίων συναντήσεων ανά τμήμα.
Στόχος τους ήταν να βοηθηθούν τα παιδιά να αναγνωρίσουν, να ονομάσουν, να αποδεχτούν τα συναισθήματά τους και να προσπαθήσουν να τα εκφράσουν λειτουργικά.
Οι συμμετέχοντες μαθητές είχαν την ευκαιρία μέσα από συζήτηση και δημιουργικές δραστηριότητες να μιλήσουν για τα συναισθήματα και την έκφρασή τους, να μάθουν να συνεργάζονται αρμονικά & να εκφράζονται με εποικοδομητικό τρόπο.
Ευχαριστούμε τον Διευθυντή και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου για την όμορφη συνεργασία και τους μαθητές για την εμπιστοσύνη και την ενεργό συμμετοχή τους στις βιωματικές δραστηριότητες του προγράμματος.
Συντονίστριες: Τραχανά Φωτεινή, Κοινωνιολόγος
Θεοδωροπούλου Φωτεινή, Κοινωνιολόγος