Οδικό δίκτυο ολετήρας και τροχοπέδη…

0

Γράφει ο Νίκος Πολυμενάκος

Παρασκευή 1 Απριλίου 2022 και ώρα 07.45. Φορτηγό κινούμενο από Τρίπολη εισέρχεται στην οδό Παλαιοπαναγιάς στο Άστρος και διασταυρώνεται με Ι.Χ αυτοκίνητα που κινούνται στην αντίθετη κατεύθυνση. Λόγω της στενότητας του δρόμου στο συγκεκριμένο κομμάτι (από οικία Μανώλη Καμπύλη έως ΕΛΠΑ Αγριόγιαννη) επικρατεί για τουλάχιστον 10 λεπτά το απόλυτο χάος. Κούρσες και αγροτικά αναγκάζονται να κινηθούν με οπισθοδρόμηση και μεγάλη δυσκολία, αναζητώντας λύση και διέξοδο στις αυλές των παρακείμενων κατοικιών και την ΕΛΠΑ.

Στο εν λόγω τμήμα του δρόμου το φαινόμενο αυτό αποτελεί καθημερινό πρόβλημα και πραγματικότητα, εδώ και πολλά χρόνια (ιδίως και πιο έντονο τους καλοκαιρινούς μήνες), με τους πολίτες να υφίστανται μία ανείπωτη ταλαιπωρία, να έχουν σημειωθεί αρκετά μικροατυχήματα και χωρίς οι όποιοι αρμόδιοι φορείς να αναζητούν λύση ή να έχουν επιδείξει το ελάχιστο ενδιαφέρον.

Ο Περιφερειακός δρόμος φαντάζει ανέφικτος και όνειρο μακρινό, αλλά ούτε κάποια κίνηση έχει γίνει να υπάρξει λύση, όπως για παράδειγμα με μια μικρή απαλλοτρίωση λίγων εκατοστών γης των παρακείμενων οικοπέδων.

Η κατάσταση του οδικού δικτύου τόσο στην έδρα του Δήμου, το ιστορικό και χρυσήλιο Άστρος, όσο και γενικότερα στο Δήμο μας, είναι τραγική και ταλανίζει κατοίκους και επισκέπτες.

Ενδεικτικά αναφέρουμε το δρόμο Σ. Κανελλοπούλου (Ταχυδρομείου), την κεντρική πλατεία. Ενδεικτικά αναφέρουμε τη φθορά του οδοστρώματος στο σύνολο του αστικού ιστού, όπου δεν μπορείς να διανύσεις ούτε 10 μέτρα χωρίς το αυτοκίνητο “να κινείται στους ρυθμούς πεντοζάλης “. Ενδεικτικά αναφέρουμε περιπτώσεις νεόδμητων οικοδομών, εντός του αστικού ιστού του Άστρους, όπου πέτρινοι μαντρότοιχοι καθιστούν αδύνατη τη διέλευση δύο διασταυρούμενων οχημάτων, για να “κατανοήσουμε” πως τα λάθη του παρελθόντος συνεχίζουν να επαναλαμβάνονται και στο σήμερα και να δεσμεύουν – εγκλωβίζουν το όποιο μέλλον.

Η ίδια και πιο δραματική κατάσταση επικρατεί και σε πολλά ορεινά χωριά του Δήμου μας, με χαρακτηριστικές περιπτώσεις τη Σίταινα και Καστάνιτσα.

Χαρακτηριστικό, επίσης, παράδειγμα (της αδιαφορίας και έλλειψης βούλησης) η επικίνδυνη στροφή στην περιοχή της Συκιάς, όπου τα λεωφορεία αναγκάζονται να ακροβατούν στο κενό, ενώ το πρόβλημα θα μπορούσε να έχει επιλυθεί με μια “λεπιδιά” .

Δεν αναφέρομαι, τέλος, στο οδικό δίκτυο της Εθνικής – Επαρχιακής οδού Κιβερίου-Άστρους- Λεωνιδίου, όπου τα 200 και πλέον προσκυνητάρια θυμίζουν τις ευθύνες μας και την τραγική πραγματικότητα.

Δυστυχώς, και το οδικό δίκτυο στο Δήμο μας ακολουθεί τη μοίρα και την πορεία του Βιολογικού, του Δημαρχείου, των νερών του Αναβάλου, του Ρυμοτομικού Σχεδίου, του Αρχαιολογικού Μουσείου, της Έπαυλης του Ηρώδη του Αττικού και τόσων άλλων, ων ουκ έστιν αριθμός, βούληση και αποτελεσματικότητα.

Υ.Γ. Τον Αύγουστο του 2020, 49 Σύλλογοι και Φορείς του Δήμου Βόρειας Κυνουρίας ένωσαν τις φωνές τους απαιτώντας άμεσα λύσεις στο χρόνιο και διαρκές “έγκλημα” που συντελείται στο “ανθρωποφάγο” οδικό δίκτυο του Δήμου μας, με την επισήμανση πως η περαιτέρω σιωπή και αδράνεια μας καθιστά συνυπεύθυνους και “συνένοχους”.

Δύο χρόνια μετά, τι…

Νίκος Πολυμενάκος

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Please enter your comment!
Please enter your name here