Εποικοδομητική συνάντηση Εργασίας της ΚΤΕΛ Ν. Αρκαδίας Α.Ε. με φορείς της Αρκαδίας όλων των βαθμίδων

0

Δελτίο Ενημέρωσης  

 

  • Ν. Κουτσόγιωργας: ¨Η ΚΤΕΛ Νομού Αρκαδίας Α.Ε. ως εταιρεία κοινής ωφέλειας χρήζει συμπαράστασης όλων για να συνεχίσει το κοινωφελές έργο της¨   

 Π. Νίκας: ¨Θα σταθούμε αρωγοί στα δίκαια αιτήματα της ΚΤΕΛ Νομού Αρκαδίας Α.Ε.¨ – ¨Απαιτούμε ηλεκτρικά Λεωφορεία και για τις Περιφέρειες όλης της Χώρας και όχι μόνο για Αττική & Θεσσαλονίκη.¨   

 Πραγματοποιήθηκε αργά το απόγευμα της Πέμπτης 23 Ιουνίου 2022 με πρωτοβουλία της ΚΤΕΛ Νομού Αρκαδίας Α.Ε. κοινή συνάντηση εργασίας για το μέλλον των συγκοινωνιών της περιοχής της Αρκαδίας αλλά και εν γένει της Πελοποννήσου ενόψει του νέου νομοσχεδίου που ετοιμάζεται προς ψήφιση εντός του μηνός Ιουλίου.

   Στην συνάντηση αυτήν παραβρέθηκαν και συμμετείχαν ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Παν. Νίκας με τον Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε Αρκαδίας Μαν. Σκαντζό, ο Διοικ/της IV Μ.Π. Δημ. Σκουφίδης με τους Διοικ/τες Στρατοπέδων 11ου Σ.Π. Πέτρο Κουλέτση & 124 Π.Β.Ε. Γρηγ. Διόλατζη, Εκπρόσωποι της 124 Π.Β.Ε.  κ.κ. Παν. ΤράκαΕυαγγ. Κουτρουφίνη, από τα Σώματα Ασφαλείας που εκπροσωπήθηκαν από την Περιφ/κη Π.Δ. Πελ/ννησου Αθαν. Κολυβήρας, τον Πρύτανη του ΠΑΝ.ΠΕΛ. Αθαν. Κατσή, τον Πρ/νο ΥΕΔΔΕ Τρίπολης Μιχ. Προβατάρη και την υποδιευθύντρια ΔΟΥ Τρίπολης Αικ. Λάμπρου, τον Πρόεδρο του Επιμελητηρίου Αρκαδίας Ιωάννη Τρουπή, την Αντιδήμαρχο Πολιτισμού Ελένη Καρούντζου η οποία εκπροσώπησε τον Δήμαρχο Τρίπολης, τον Διευθυντή Στρατολογικού Γραφείου Τρίπολης  Βασ. Τζανή. Παρέστησαν και  τα μέλη του Δ.Σ της ΚΤΕΛ Νομού Αρκαδίας Α.Ε.     

   Θέμα συζήτησης ήταν η σύμπραξη και συνεργασία όλων των φορέων όπως της πολιτικής ηγεσίας, της στρατιωτικής ηγεσίας, των πανεπιστημιακών αρχών, των Διοικητικών αρχών της πόλης για την υποστήριξη του κοινωνικού αγαθού της συγκοινωνίας στην περιοχή μας και για την διατήρηση του οποίου όλοι οι φορείς θα πρέπει να συνεισφέρουν ανάλογα και κατά το μέτρο που αναλογεί στον καθένα.

   Ο  Πρόεδρος της ΚΤΕΛ Νομού Αρκαδίας Α.Ε. Νίκος Κουτσόγιωργας καλωσόρισε και ευχαρίστησε όλους τους παρευρισκόμενους στην συνάντηση αυτή και μίλησε, για τα προβλήματα του κλάδου εκφράζοντας τον προβληματισμό του για διάφορα θέματα και ζήτησε την σύμπραξη δυνάμεων όλων για την λύση αυτών – καθώς η ΚΤΕΛ Νομού Αρκαδίας Α.Ε. ως εταιρεία κοινής ωφέλειας θα πρέπει να υποστηριχθεί απ’ όλους τους φορείς της όπως π.χ. την ενδυνάμωση των Στρατοπέδων της πόλης μας, την συμμετοχή και βοήθεια της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α΄& Β΄ βαθμού, για την υποστήριξη της άγονης γραμμής του νομού μας, την Συγκοινωνιακή Ανάπτυξη με έργα οδοποιίας σε περιοχές με έμφαση στον ορεινό όγκο και προπάντων την συμμετοχή όλων για την καλύτερη εκμετάλλευση του νέου νομοσχεδίου ¨περί συγκοινωνιών που εντός ολίγων ημερών θα είναι  νόμος και κράτος.

Ο κ. Κουτσόγιωργας συνέχισε αναφέροντας επίσης τα εξής: ’’ Χαιρετίζω την τιμητική για εμάς παρουσία όλων σας με σκοπό όπως προανέφερα την συνεργασία και ανταλλαγή απόψεων που θα στοχεύουν την καλύτερη εξυπηρέτηση τόσο του Αρκαδικού κοινού, των στρατοπέδων της πόλης μας, του Πανεπιστημίου και άλλων φορέων.

Επειδή λοιπόν καλό είναι να γνωρίζουμε όλοι «τι είναι ΚΤΕΛ» επιτρέψατέ μου να αναφερθώ λίγο στην ιστορία του και την διαδρομή του. Το ΚΤΕΛ (Κοινό Ταμείο Είσπραξης Λεωφορείων). Τούτο πρωτοδημιουργήθηκε το 1950 και διανεύει σήμερα αισίως την 8η δεκαετία ύπαρξής του ως αποκλειστικού συγκοινωνιακού φορέα του Νομού Αρκαδίας. Ξεκίνησε κατ’ αρχήν με λεωφορεία 24 θέσεων, το 1973 τούτα λόγω αύξησης της κίνησης αργότερα των επιβατών γίνανε 32 θέσεων. Το 1980 γίνανε λεωφορεία των 50 θέσεων. Σήμερα δυστυχώς οι πληρότητες μειώθηκαν στις 10 με 15 θέσεις. Σήμερα το λεωφορείο δυστυχώς πάει σε κάποια χωριά και μεταφέρει μόνο και τα φάρμακα στους εκεί κατοικούντες λίγους κατοίκους. Πολλοί πιστεύουν λανθασμένα ότι το λεωφορείο επιδοτείται. Τούτη η εντύπωση είναι παντελώς λανθασμένη και αβάσιμη. Οι λεωφορειούχοι μόνοι τους και με ίδια μέσα προσφέρουν αυτό το έργο. Δηλαδή π.χ. να πάει το λεωφορείο σε κάποια περιοχή διανύει 100 km και εξυπηρετούνται όλα τα έξοδα των άγονων γραμμών μόνο από τους λεωφορειούχους.

Η ΚΤΕΛ Νομού Αρκαδίας Α.Ε. δεν επιχαίρει καμίας επιδότησης από το Κράτος, εν τούτοις όμως διαφεντεύεται από το Κράτος σε καίρια μέρη της λειτουργίας του όπως την τιμολογιακή πολιτική και την υποχρεωτικότητα κάποιων δρομολογίων στην άγονη γραμμή. Βέβαια γι’ αυτούς τους λόγους έχει αναγορευθεί τόσο από το Κράτος όσο και από το Ανώτατο Δικαστήριο της χώρας, τον Άρειο Πάγο, ως «Εταιρεία Κοινής Ωφέλειας» και ότι ανεξαρτήτων των πληροτήτων επιβατών που έχει, είναι υποχρεωμένο εκ της κοινωνικότητας που έχει, να εκτελεί δρομολόγια στις πιο άγονες γραμμές, μεταφέροντας μόνο και τις περισσότερες φορές μόνο το Ταχυδρομείο και τα φάρμακα των γερόντων.

Σήμερα η «ΚΤΕΛ Νομού Αρκαδίας Α.Ε.» απαρτίζεται από 100 περίπου λεωφορεία όπου τα περισσότερα από αυτά είναι σχεδόν καινούργια με αντικαταστάσεις που εγένοντο από τους Μετόχους του. Με 174 άτομα προσωπικό – το οποίο είναι μόνιμο και όχι περιστασιακό – λειτουργεί με κανόνες που στοχεύουν, την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβάτη. Για την μισθοδοσία του προσωπικού κάθε τέλος του μήνα καταβάλλουμε 110 χιλιάδες ευρώ. Σήμερα λόγω της πανδημίας και της αλόγιστης αύξησης των καυσίμων βιώνουμε μεγάλες δυσκολίες για να επιζήσουμε επιχειρηματικά.

Δυστυχώς σήμερα το λεωφορείο δεν είναι το μόνο μέσο μεταφοράς όπως σε παλιές εποχές και λειτουργεί πλέον με τους κανόνες της ανταγωνιστικής αγοράς. Διανύει καθημερινά σχεδόν 10.000 χιλιόμετρα εκ των οποίων τα 3.000 σε γραμμές όπως είναι η Αθήνα, η Πάτρα κ.λπ. ενώ τα περισσότερα χιλιόμετρα διανύονται σε άγονες γραμμές.

Σήμερα για κάθε χιλιόμετρο που διανύουμε, τα έξοδά μας λόγω της αύξησης της τιμής των καυσίμων, των υπέρογκων διοδίων και των χαμηλών δυστυχώς πληροτήτων, αγγίζει το ποσό των 0,72€ ανά διανυόμενο χιλιόμετρο ή άλλως 200.000€ τον μήνα για πετρέλαιο και διόδια μόνον, χωρίς να υπολογίζονται τα άλλα έξοδα όπως συντηρήσεις των οχημάτων, μισθοδοσία οδηγών, ασφάλεια, κ.λπ.

Η δική σας λοιπόν παρουσία, μας δίνει την ευκαιρία να δημοσιοποιήσουμε τα αντικειμενικά προβλήματα και να σας ζητήσουμε να μας συνδράμετε στο δύσκολο αυτό έργο της επιχειρηματικής επιβίωσής μας. Τα Στρατόπεδά μας θα πρέπει να αναπτυχθούν στην πόλη μας ως πραγματικοί αιμοδότες της επιχειρηματικότητας του τόπου. Δεν μπορούμε να αφήσουμε τα στρατόπεδα να πεθάνουν. Πρέπει να ενεργήσουμε ο καθένας στο μέτρο το δυνατόν και θα πρέπει όλοι να συμμετέχουμε  ούτως ώστε να ενισχύσουμε τα στρατόπεδα, διότι δεν μπορεί άλλες πόλεις στην Ελλάδα να σφύζουν από ζωή και εμείς να είμαστε απόντες. Θα πρέπει να τα ενισχύσουμε και να φέρουμε αρκετούς στρατεύσιμους. Οι στρατεύσιμοι δεν είναι μόνο να έρθουν και να περάσουν 15 μέρες εκπαίδευση. Να καθίσουν και μία μέρα στην Τρίπολη και μέσω του ΚΤΕΛ να προσφερθούν ευκαιρίες για μία εκδρομή να γνωρίσουν εκεί που γεννήθηκε ο Κολοκοτρώνης ή και άλλα ωραία τοπία αρχαιολογικά ή Θρησκευτικά που έχει ο νομός μας. Να μάθουν ότι κάποτε πέρασαν στην Τρίπολη και είδαν 10 πράγματα στο νομό. Το Πανεπιστήμιο επίσης θα πρέπει να αναπτυχθεί και να ενισχυθεί περισσότερο. Να οδηγήσουμε τους φοιτητές στην χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Έχουμε ήδη μια καλή συνεργασία με τις Πρυτανικές αρχές στην κατεύθυνση μιας δρομολόγησης προς και από τις κτιριακές εγκαταστάσεις του Πανεπιστημίου τόσο για φοιτητές όσο του προσωπικού που απεδείχθει ένα πετυχημένο εγχείρημα. Θα πρέπει να αγκαλιάσουμε το Πανεπιστήμιό μας και να ζητήσουμε την περεταίρω ενίσχυση του. Οι Δήμοι να προσφέρουν την βοήθειά τους για την εξυπηρέτηση των κατοίκων των απομακρυσμένων χωριών. Έχουμε μια συνεργασία αγαστή με τους Δημάρχους και περιμένουν από εμάς την μελέτη για την εξυπηρέτηση στα χωριά και σωστή στο μέτρο του δυνατού δρομολόγηση. Η Αστυνομία να μας συνδράμει για την πάταξη της λαθραίας μεταφοράς από μέσα που δεν πρέπει να πραγματοποιούν τέτοιες μεταφορές. Το Επιμελητήριο ως ο αδιαφιλονίκητος φορέας των επιχειρήσεων στην Τρίπολη να δημιουργήσει μαζί μας ημερίδες για την ενίσχυση των μαζικών μεταφορών και την πάταξη της αλόγιστης χρήσης του Ι.Χ. προτάσσοντας συνέχεια την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών, κ.λπ. Η Περιφέρεια τέλος ως ο πολιτικός προϊστάμενος της εταιρείας μας να μας ενισχύσει όχι μόνο οικονομικά αλλά με συμβάσεις όπως εκείνων της συνέχισης της μαθητικής μεταφοράς από το ΚΤΕΛ κ.λπ.

Τ’ ανωτέρω δεν είναι η μόνη στόχευση αυτής της σύναξης απόψε, αλλά επίσης η ενημέρωση σας για όλα τα συγκοινωνιακά δρώμενα της περιοχής μας. Θα πρέπει όλοι να γνωρίζουμε ότι χωρίς την δική σας βοήθεια, παρέμβαση και αρωγή, τούτος ο φορέας που σήμερα επίσης εξυπηρετεί την άγονη περιοχή του τόπου μας και διανύει την 8η δεκαετία της ύπαρξής του, θα σταματήσει να υφίσταται όχι από λόγους κερδοσκοπικούς αλλά από αντικειμενικές ανυπέρβλητες δυσκολίες’’.

Από την πλευρά της Περιφέρειας ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Παναγιώτης Νίκας τόνισε τα εξής: ’’Είχα μια πρόσφατη συνάντηση με κάποιους αρμόδιους για θέματα που αφορούν τα ΚΤΕΛ. Καταρχήν να μην υπάρχει καμία ανησυχία σε κανέναν όσον αναφορά το νέο νόμο, ότι θα φέρει κάποιο νέο καθεστώς. Αυτό το θέσαμε και εμείς με ιδιαίτερη έμφαση.

Τα ΚΤΕΛ τα οποία προσφέρουν στην περιφέρειά μας και μεταφέρουν πολύ κόσμο και κυριολεκτικά εκατοντάδες ή και χιλιάδες οικογένειες και άμεσα ή έμμεσα ζούνε από τα ΚΤΕΛ αρκετός κόσμος. Εν πάση περιπτώσει ξέρουμε ότι υπάρχουν και οικονομικά προβλήματα που κάποια λεωφορεία, δεν βγαίνουν καν αν δεν είναι οδηγός ιδιοκτήτης. Δεν υπάρχει λοιπόν καμία περίπτωση να το αφήσουμε έτσι. Θα έχουμε μία πλήρης συνεργασία και προφανώς, θα βρούμε το πιο αξιόπιστο εταίρο πού είναι το ΚΤΕΛ και με αυτό πρέπει να συνεργαστούμε. Και η κατεύθυνση του νόμου είναι αυτή. Επομένως δεν θα πρέπει να υπάρχει κανένας προβληματισμός από εσάς ότι δεν θα κινηθούμε προς αυτή την κατεύθυνση.

Το δεύτερο που έχω να σας πω, είναι ότι το εξής. Είμαστε στην Ελλάδα και δυστυχώς είναι δύο κόσμοι. Είναι η Αθήνα, κάπως η Θεσσαλονίκη και ύστερα οι υπόλοιποι. Τους θέσαμε το θέμα ότι δεν είναι λογικό να εκχωρούνται με χρήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης ηλεκτρικά λεωφορεία μόνο για την Αθήνα. Το απαιτούμε να δοθούν ηλεκτρικά λεωφορεία προφανώς στις εταιρείες των ΚΤΕΛ οι οποίες, έχουν υπεραστικά και προφανώς οι περισσότερες από αυτές έχουν και αστικά λεωφορεία. Και μπορούμε να συμφωνήσουμε σε αυτό. Τους προτείναμε να πάμε σε προγραμματικές συμβάσεις σε περίπτωση που παραχωρήσουν δωρεάν ηλεκτρικά λεωφορεία, για να κάνουν συγκοινωνία πέριξ των πόλεων και έθεσαν ένα όριο 60 ή 70 χιλιάδες. Έχουμε τρία πεδία τέτοια αλλά μπορούμε αυτό να το δούμε γενικότερα και θέλω να είναι απαίτηση και των πέντε ΚΤΕΛ αυτό, το οποίο γίνεται στην Αθήνα. Να έρθει και στην περιφέρεια, να δώσουμε δηλαδή δωρεάν ηλεκτρικά λεωφορεία και να προχωρήσουμε σε προγραμματικές συμβάσεις και τη λειτουργία αυτών των λεωφορείων, με τα ΚΤΕΛ και με τις διευθύνσεις μεταφορών και την Περιφέρεια. Δηλαδή όχι μόνο με την Αθήνα. Να είναι και για την επαρχία. Και να δούμε το θέμα του κόστους εννοώ του κόστους του εισιτηρίου. Να το κουβεντιάσουμε και αυτό για τα ηλεκτρονικά λεωφορεία, τα οποία είναι από κάθε άποψη τελευταίας γενιάς και υπερσύγχρονα. Νομίζω ότι θα πρέπει να μπουν στην ατζέντα όλων των ΚΤΕΛ ως ένα από τα βασικά αιτήματα.

Το τρίτο το οποίο έχω να σας πω είναι ότι εμείς, το έχω πει και στον Πρόεδρο παλαιότερα, ότι το είχαμε κάνει και πράξη ως δήμαρχος Καλαμάτας. Όπου είχα κάνει προγραμματική σύμβαση με το ΚΤΕΛ της Μεσσηνίας κάθε χρόνο των συγκεκριμένων άγονων γραμμών. Δηλαδή δίναμε τα χρήματα στο ΚΤΕΛ για να πραγματοποιήσει δρομολόγιο στις άγονες γραμμές π.χ. του Ταΰγετου. Το οποίο λεωφορείο πήγαινε άδειο πάνω-κάτω. Από κει και ύστερα όταν είδαν ότι έχει στατική διαδρομή, ο κόσμος μεταφερόταν στις περιοχές του Ταϋγέτου όπου έκαναν τις δουλειές τους και εξυπηρετούσε έτσι τον κόσμο και έβλεπες μία ζωή να υπάρχει στην περιοχή. Λοιπόν εμείς έχουμε τη διάθεση και μακάρι να το προβλέπει ο νέος νόμος, αλλά άμα δεν το προβλέπει ρητά κύριε πρόεδρε, θα πρέπει να το ζητήσετε. Εντάξει ο Δήμος έχει το δικαίωμα να υπογραφεί προγραμματικές συμβάσεις και να ενισχύει τα αγώνα δρομολόγια. Η περιφέρεια δεν το έχει. Εμείς έχουμε τη διάθεση αλλά πρέπει να το ζητήσετε και εσείς όλοι οι πρόεδροι των ΚΤΕΛ και από ότι γνωρίζω και άλλοι περιφερειάρχες σε όλη την Ελλάδα έχουν ζητήσει κάτι παρόμοιο.

 Τα ΚΤΕΛ έχουν προσφέρει πάρα πολλά σε εποχές δύσκολες για την πατρίδα μας και για τον τόπο μας. Τότε που τα οχήματα ήταν ελάχιστα, εννοώ μετά τον πόλεμο. Θυμάμαι την εξέλιξη των οχημάτων αυτών της μεταφοράς του κόσμου όπου χρηματοδοτούσαν και την Ελληνική περιφέρεια. Έχουν δυσκολέψει τα πράγματα και το ξέρετε πολύ καλά και λυπάμαι για το ότι διαπιστώνω και ιδιαίτερα στην Αρκαδία, τα πράγματα είναι πιο δύσκολα, ίσως από κάποιες άλλες περιοχές. Όλος ο κόσμος αυτός που ήταν παλιά στην Τρίπολη και έσφυζε από ζωή έχει μειωθεί και δεν μπορεί έτσι να γίνει μία σωστή δρομολόγηση για να χρηματοδοτηθούν οι διαδρομές αυτές οι οποίες είναι υψηλού κόστους. Και να ξέρετε ότι το ΚΤΕΛ στηρίζει τον πιο φτωχό άνθρωπο. Τον άνθρωπο που είναι σε δύσκολη θέση. Πρέπει να στηρίξουμε τα ΚΤΕΛ πραγματικά. Με μας δεν θα έχετε κανένα πρόβλημα. Απλά θα έχετε μόνο ένα αδελφικό χέρι συνεργασίας διότι πρέπει να λύνουμε προβλήματα.

Το επόμενο θέμα που πρέπει να σας ενημερώσω κύριε πρόεδρε, είναι ότι εμείς έχουμε κάποια χρήματα αρκετά για να προωθήσουμε το θέμα της ανακύκλωσης των σκουπιδιών. Να έρθετε να το κουβεντιάσουμε. Πώς ακριβώς μπορούμε να ντύσουμε τα λεωφορεία και να σας δώσουμε έτσι μία έμμεση βοήθεια, κατά τις δυνατότητες αυτές τις οποίες υπάρχουν δηλαδή, να αναλάβετε και αυτό το μεγάλο σημαντικό ρόλο, να προωθήσετε το μεγάλο αυτό ζήτημα της ανακύκλωσης και στους πέντε νόμους. Τα λεωφορεία μας μετακινούνται στα χωριά στις πόλεις. Να συμφωνήσουμε στην τιμή την οποία πρέπει να πάρετε για ένα μακρύ χρονικό διάστημα ώστε να είναι ένα στήριγμα στον αγώνα των οποίων κάνετε για την επιβίωσή σας. Γιατί κακά τα ψέματα ξέρω πολύ καλά ότι ιδιαίτερα στην Αρκαδία ο αγώνας είναι για την επιβίωση Αυτήν την στιγμή αυτά σας λέω με κάθε ειλικρίνεια.

Τέλος… τα ηλεκτρικά λεωφορεία πρόεδρε είναι στην ατζέντα και θα το πολεμήσουμε. Όχι μόνον Αθηνά και Θεσσαλονίκη. Να είστε σίγουροι γι’αυτό. Για όλους μας υπάρχουν ζητήματα πάρα πολύ σοβαρά και για την ανακύκλωση. Ελάτε να συζητήσουμε και οι πέντε να συμφωνήσουμε με τον αναπτυξιακό σχεδιασμό πού είναι ο κύριος σύμβουλος, για να δούμε τι θέλετε και εσείς για να συμφωνήσουμε. Για να προωθήσετε το μεγάλο έργο της ανακύκλωσης. Στον αγώνα λοιπόν της ανακύκλωσης που είναι χρυσάφι, να συμβαδίσουμε παρέα με το ΚΤΕΛ και τα λεωφορεία ώστε να ντύσουμε ωραία και όμορφα τα λεωφορεία και να γίνει μία ωραία προβολή. Οι πόρτες οι δικές μας είναι πάντα ανοιχτές. Όχι γιατί το θέλουμε αλλά γιατί έχουμε υποχρέωση μας στους οικονομικούς παράγοντες της περιοχής. ’’ 

   Τον λόγο έλαβαν όλοι οι παριστάμενοι και υπήρξαν εκατέρωθεν ευχαριστίες για την εποικοδομητική συζήτηση που έλαβε χώρα σ’ αυτή την ωραία σύναξη όλων των φορέων του τόπου.

    

       Γραφείο Τύπου – ΜΜΕ – Προβολής – Επικοινωνίας & Δημοσίων Σχέσεων της   ΚΤΕΛ Ν. Αρκαδίας Α.Ε.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Please enter your comment!
Please enter your name here